ابر انتقادی

Supercritical

گزارش خطا

کتاب «ابر انتقادی» تفکرات این دو معمار بزرگ (رم کولهاس و پیتر آیزنمان) را در کنار هم قرار می‌دهد و مناظره‌ای دیدنی را برای خوانندگان به وجود می‌آورند. این کتاب کمک می‌کند تا بدانیم این دو معمار در مورد کار خود و دیگری، چطور فکر می‌کنند؟

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
نویسنده : رم کولهاس، پیتر آیزنمن
مترجم : پویان روحی
سال چاپ : 1394
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 150,000 ریال
برچسب ها
برچسب ها :
انتشارات کتابکده کسری پویان روحی رم کولهاس پیتر آیزنمن

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 2
تعداد صفحات : 150 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

 رم کولهاس معمار اهل هلند در سال ۱۹۴۴ و پیتر آیزنمان معمار برجسته آمریکایی در سال ۱۹۳۲ به دنیا آمدند. کولهاس از جمله معمارانی است که در زمان پی‌ریزی تفکرات مکتب فولدینگ شروع به کار کرد. شفافیت بصری، استفاده از سطوح شیشه‌ای بزرگ و به کارگیری فرم‌های خالص از ویژگی‌های کارهای اولیه او است که بیشتر تحت تاثیر آثار میس وندرروهه قرار دارد و پیتر آیزنمان را بخاطر شهرتش در سبک ساختارشکنی می‌شناسند. او یکی از پنج معمار بزرگ نیویورک است.

کتاب «ابر انتقادی»، دیدار دو ذهن معماری برجسته، پیتر آیزنمن و رم کولهاس را که برای انجام یک گفت و گو در سال ۲۰۰۶ به انجمن معماری در لندن آمده بودند، ثبت می‌کند. این کتاب با گفت و گوی دو ساعته این دو نفر آغاز می‌شود؛ گفت و گویی که در آن، هر دو در مورد ایده‌های مختلف، از جمله دیدگاه مشترک خود مبنی بر لزوم وجود شکلی انتقادی از پرکتیس معماری در شرایط امروز، حرف زدند. در عین حال دیدگاه‌های دو منتقد برجسته، جفری کیپنس و رابرت سومول نیز در ادامه گفت و گو آمده است. متن دو سخنرانی از این دو معمار که تاملاتی هستند درباره اهمیت نوشتن در کار‌های خود و نیز به طور کلی در معماری معاصر، در کتاب گنجانده شده و به این ترتیب، دیدگاه‌های ارزشمندی درباره نقش حیاتی واژگان معماری به دلیل ظرفیت خود برای شکل‌دهی و انتقال اندیشه‌ها و پروژه‌های معماری در دنیای امروز ارائه می‌شود.

کتاب های مرتبط

دیگر کتابهای انتشارات