اتمسفر معمارانه (تاثیر اتمسفرها برتجربه و سیاست های معماری)

Architectural Atmospheres: On the Experience and Politics of Architecture

گزارش خطا

رویکرد اتمسفری پاسخ مهمی را برای این سوال که چه چیزی کیفیت معماری را ایجاد میکند، ارائه میدهد.- موردی که در ورای فرم و عملکرد، بسط پیدا میکند.- اتخاذ یک چشم انداز اتمسفری، بیانگر توجه به این موضوع است که معماری و برنامه ریزی شهری قادر به تقویت تجربه چند حسی هستند. 

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
نویسنده : يوهانی پالاسما، کریستین بورچ، گرنوت بومه
سال چاپ : 1396
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 20,000 ریال
برچسب ها
برچسب ها :
مرتضی نیک فطرت انتشارات کتاب فکر نو یوهانی پلاسما کریستین بورچ گرنوت بومه

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 1
تعداد صفحات : 176 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

این به معنای تاییدی است که ساختمان نباید به صورت یک ماهیت مجزا و انفرادی درک شود؛ بلکه باید در قامت بخش هایی از یک اتمسفر بزرگ تر درک شود. با این وجود، چشم اندازهای اتمسفری، مستلزم نگاه دقیق بر چگونگی تولید تجارب چند حسی است که میتواند به آسانی وقف اهداف سیاسی یا سرمایه داری شود و در خدمت آنان قرار گیرد. با این فرض که ماهیت چند حسی بودن آنها لزوما به شکل آگاهانه توسط افراد تشخیص داده نشود. 

ما یک بنا را بلافاصله پس از ورود به آن حس میکنیم ما کیفیت لمس مصالح را درک میکنیم. پرتوافکنی حاصل از نورهای تایید شده به آن را میبینیم و دما و بوهای آن را حس میکنیم. در این کتاب ابعاد اتمسفری معماری مورد توجه قرارگرفته است و یک بحث مدون و انتقادی در پاسخ به مجموعه سوالات مرتبط با گرایش به مباحث اتمسفری را که اخیرا شاهد گسترش مفاهیم آن در حوزه معماری عملی و تئوری بوده ایم، فراهم می آورد. 


کتاب های مرتبط

دیگر کتابهای انتشارات