ویلا صفادشت

Villa Safadasht

گزارش خطا
معمار مسئول : کامران حیرتی
شرکت معماری : استودیو معماری کن‌لن
مدیر پروژه :

حمیدرضا پوشفام

نوع پروژه : داخلی

ویلای صفادشت در شهرک ویلایی باغستان کوشک، واقع در حومه کرج و در زمینی به مساحت 2400 مترمربع  و زیربنای 1100 متربع قرار گرفته است.

برچسب ها
برچسب ها :
کرج جایزه معمار مسکونی ویلایی البرز معماری جمهوری اسلامی معمار 95 کامران حیرتی ویلا صفادشت دفتر معماری کامران حیرتی ویلای صفادشت

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

هاتف کبریت چی

نظارت :

کامران حیرتی، عبدالحمید ادریس‌ آبادی

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

نیکان، Luxury House، میلان صنعت، استودیو نوپا ایران، آرتوپ گروپ، محمد عبدالحسنی

سازه (طراحی، اجرا) :

حسین سلیمان‌خانی

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

علی پیلتن

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

حسین منفرد، فرید اسکندری، محمدرضا قانونی

ارائه :

امیرعلی شریفی، سها نیاستی

عکاس : علی دقیق، عبدالرضا بصیری
تیم طراحی | همکاران پروژه :

عبدالحمید ادریس‌ آبادی، امیرعلی شریفی، سولماز طباطبائی، سپاس حقیقی، شهرزاد پوشفام

اطلاعات کلی

سال : 1393
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی، ویلایی
مساحت پروژه : 1100 مترمربع
آدرس : ایران، البرز، کرج ، چهارراه ملارد، به طرف صفادشت، اول یوسف آباد قوام، دویست متر بالاتر از هلال احمر، باغستان کوشک

شرح

 طبقه همکف این پروژه اختصاص دارد به یک فضای نشیمن عمومی در قسمت غرب و یک فضای نشیمن نیمه‌خصوصی در قسمت شرق ساختمان که توسط یک فضای باز به‌طور کامل از یکدیگر جدا شده‌اند و توسط یک پل که خود در بر گیرنده تمام فضاهای خصوصی ساختمان می‌باشد در طبقه اول به یکدیگر متصل می‌شوند. یک فضای گذر که از ورودی سایت آغاز می‌شود و از بین ساختمان و از زیر پل اصلی عبور می‌کند که در این ناحیه ورودی‌های اصلی همکف را در دو طرف تامین می‌کند و در انتهای مسیر با  فضای آلاچیق خاتمه می‌یابد.

در قسمت غربی طبقه همکف، راه‌پله، فضای رختکن، سرویس عمومی، آشپزخانه و نهار خوری، فضای نشیمن عمومی را به مساحت 205 مترمربع شکل داده‌اند و در قسمت شرقی آن؛ فضای تفریحی، پنتری، فضای جکوزی، سرویس بهداشتی و راهروی ارتباطی از محوطه به داخل، فضای نشیمن نیمه‌خصوصی را به مساحت 145 متر مربع شکل داده‌اند. طبقه اول به مساحت 370 مترمربع اختصاص به 4 اتاق خواب، فضای تلویزیون و یک راه‌پله در منتهی الیه شرق ساختمان دارد. آلاچیق، تاسیسات و  مجموعه ورودی که خود شامل فضای ورودی پیاده، سرایداری و فضای پاکینگ می‌باشد در فضاهای جانبی سایت به مساحت 380 متر مربع جانمایی شده‌اند. سازه این پروژه در ابتدا بتونی با سقف‌های دال طراحی گردید ولی پس از بررسی‌های اولیه و وجود دهنه‌های بزرگ که باعث ایجاد ضخامت‌های نامناسب و در نتیجه حجیم شدن ساختمان می‌گردید تصمیم بر این شد که از سیستم سقف‌های پیش‌تنیده جهت کم کردن ضخامت ها استفاده شود.


دیگر پروژه های شرکت

منابع اینترنتی :

https://www.archdaily.com