ساختمان اداری موسسه گویش

Gooyesh Institute

گزارش خطا
معمار مسئول : علی کرباسچی
نوع پروژه : داخلی

این پروژه یک ساختمان چند منظوره با عملکرد آموزشی است که دارای فضاهای مختلف مانند کلاس های آموزش زبان انگلیسی، دفاتر اداری، منطقه اینترنت، کتابخانه، کلاس های صوتی و تصویری، کتاب فروشی، کافه تریا و غیره می باشد. مساحت ساختمان ۹۱۸ متر مربع در چهارطبقه بالای زمین و یک طبقه زیرزمینی است.

برچسب ها
برچسب ها :
اصفهان اداری - دولتی آموزشی معماری جمهوری اسلامی مؤسسه ساختمان اداری موسسه گویش ساختمان اداری گویش علی کرباسچی استودیو معماری ساتراپ ساختمان گویش

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

محمد علی ابو علی، علی یگانه

سازه (طراحی، اجرا) :

عادل کرباسچی

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

امید دادفرنیا

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

کیوان گرامیان

عکاس : رامین دهدشتی
تیم طراحی | همکاران پروژه :

مرضیه مولایی، رویا صبوری، علی نظری، شیما شیرانی، فرید امامی فرد

اطلاعات کلی

سال : 1393/2014
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : اداری - دولتی، مؤسسه، آموزشی
مساحت پروژه : 918 مترمربع
آدرس : ایران، اصفهان، خیابان بزرگمهر

شرح

این پروژه یک ساختمان چند منظوره با عملکرد آموزشی است که دارای فضاهای مختلف مانند کلاس های آموزش زبان انگلیسی، دفاتر اداری، منطقه اینترنت، کتابخانه، کلاس های صوتی و تصویری، کتاب فروشی، کافه تریا و غیره می باشد. مساحت ساختمان ۹۱۸ متر مربع در چهار طبقه بالای زمین و یک طبقه زیرزمینی است.

ساختار ساختمان یک قاب فولادی با مفاصل پیچیده است علاوه بر سرعت بخشیدن به ساخت و ساز، همچنین دارای محل اقامت خوبی در برابر عوامل طبیعی مانند زمین لرزه است. سیستم ترکیبی مکانیکی، سرمایش و گرمایش فضا را با استفاده از دو کمپرسور خنک کننده و یک موتورخانه فراهم می آورد. بنابراین فن کوئل سقفی، گرمایش و سرمایش فضا را تآمین می کنند. ساختمان نیز با تمام تجهیزات الکتریکی مطابق با استانداردها مجهز است، مانند پروژکتورهای تصویری، سیستم شبکه در هر کلاس و سیستم کنترل هوشمند ساختمان برای کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی.

درایده طراحی این پروژه، با توجه ویژه به ساختار فضاهای معماری و عناصر ایرانی دراین فضاها، علاوه بر این، برای مقابله با بسیاری از مشکلات از جمله ساخت وسازو مشکلات فنی، سعی شده است که از مستطیل طلایی به عنوان یک ماژول برای پوشش نما استفاده کنند. پوسته خارجی نمای ساختمان با ایجاد ارتباط بین فضای داخلی و خارجی سعی کرده تا فضایی یکپارچه ایجاد کند. همچنین حس دلنشینی از بازی نور و سایه را درساعات مختلف روز بوجود می آورد و در هر ساعت از روز، با توجه به حرکت خورشید درآسمان یک فضای زنده و پویا ایجاد می کند. در طول شب نیز، نور داخلی به بیرون می تابد و نمایی خاص را در سطح شهر ایجاد می کند و چشم اندازی زیبا را در محیط شهربوجود می آورد.

منابع اینترنتی :

www.archdaily.com