گزارش خطا

جایزه ساختمان سال ایران - دورۀ نخست: 1395

Building of the Year - 1st Period: 2017

جایزه‌ی ساختمان سال ایران، ضمن پاسداشت و احترام به دیگر جوایز و نشان‌های فرهنگ محورِ معماری در این سرزمین، حرکتی است جهت افزایش و ترویج و تعمیق عقلانیت در معماری معاصر ایران. این جایزه به بهترین ساختمانی که در جهت توسعه‌ی لبه‌ی معماری همراه با حفظ منافع ملی در ایران اقدام کرده باشد تعلق خواهد گرفت. این جایزه از حمایت کامل و انحصاری شرکت رویا طرح داخلی(تأمین‌کننده‌ی پوشش‌های کف و دیوار) برخوردار است.

برچسب ها
برچسب ها :
مجله هنر معماری نشر هنر معماری قرن مؤسسه فرهنگی هنری هنر معماری جایزه ساختمان سال ایران - دورۀ نخست: 1395
برگزیدگان:

شرح

پس از ثبت‌نام کاندیداهای دریافت جایزه و تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک، هنرمعماری مسئولیت کنترل مدارک و رفع نواقص احتمالی را بر عهده خواهد داشت. در این مرحله صرفاً صدور رسید اسناد، بررسی خطاهای سهوی و مسائل مربوط به ناآشنایی شرکت‌کنندگان با قوانین جایزه با همکاری هنرمعماری مرتفع می‌­گردد. در گام بعد، فرآیندهای داوری آغاز می‌­گردند. این جایزه دو مرحله داوری دارد.

داوری نخست، بازدید حضوری کلیه­‌ی آثار شرکت‌­کننده در جایزه است که توسط گروهی متشکل از هیئت داوران اصلی و اعضای تحریریه­‌ی هنرمعماری می‌پذیرد. این گروه با بررسی دیسیپلیسن جایزه و معیارهای برگزارکننده، به نقد و تحلیل آثار در طی بازدید حضوری، فیلمبرداری(در صورت نیاز)، گفتگو و مصاحبه با معمار اثر و تعامل با افراد دخیل در پروژه پرداخته و در طی جلسات داخلی بعدی خود آثار را جرح و تعدیل نموده و در نهایت از بین آثار، یک لیست کوتاه فینالیست (shortlist) تهیه می‌نماید. لیست فینالیست­‌ها، در نهایت از طریق رسانه‌­ی رسمی جایزه(هنرمعماری) به اطلاع عموم و شرکت‌­کنندگان خواهد رسید.

داوری دوم، داوری نهایی و اصلی جایزه است. در مرحله‌ی دوم، هیئت داوری اصلی(Grand Jury) آثار و مدارک آنها را همراه با گزارش گروه داوری اولیه، بررسی نهایی کرده و ساختمان سال ایران را انتخاب خواهند نمود. در این مرحله نیز هر اثر بنا بر صلاحدید داوران و در صورت نیاز، حداقل توسط یکی از اعضای هیئت داوری مورد بازدید حضوری قرار خواهد گرفت و ایشان در جلسات آتی با سایر داوران اصلی به تعامل خواهند پرداخت.